pátek 2. srpna 2013

Prázdiny v červenci

Prvních 14 dní strávil Míša u babičky. Z této doby mám jen kusé informace, ale Míša byl určitě nadšen. Zahrada, koupaliště a babička vždy při ruce pro splnění jakéhokoli přání ....


Prostě u babičky se smí dělat vše, z čehož pak mají rodiče týden nervy v kýblu. Během těch 14 dní se tedy naučil usínat u televize v jedenáct večer, baštit dobrůtky místo jídla a mnoho dalších neřestí :-).

Následující týden prázdnin jsem byl s Míšou doma já a první tři dny byly skutečně náročné. Míša samozřejmě chtěl pokračovat v režimu "dělám si co chci", což jsem já nepovolil a tak docházelo velmi často ke střetům.
Naštěstí po třech dnech pochopil, že vztekání nikam nevede a najednou "cvak" a úplně jiné dítě. Začal poslouchat, plnit si svoje úkoly, prostě pohodička :-). Párkrát jsme se jeli vykoupat do rybníka, najednou šlo dojít bez řevu nakoupit do obchodu, pomáhal mi i při montáži poliček, prostě pohoda.
A našel se čas i na vzdělávání (no tam to nadšení nebylo až tak velké :-))
Další týden byl zase u babičky, ale tentokrát s tetou Luckou (mojí sestrou). Ta je hrozně fajn a hlavně Míšu drží v přijatelných mezích, takže po týdnu se Míša vrátil pouze mírně rozmazlen a žádné velké vztekání se nekonalo.
Teď jsem s Míšou opět doma já a užíváme sluneční prázdniny. Chodíme se skoro každý den koupat, na hřiště, na nákupy a tak různě. Protože máme auto v opravě, museli jsme jít dneska na koupaliště pěšky. No ze začátku se Míšovi moc nechtělo, ale nakonec pochopil smutnou realitu a šel :-). Akorát zadarmo náš Míša zásadně nechodí, takže by mě možná vyšel levněji taxík :-). Cestou jsme tedy museli koupit sýrový rohlík, malé pití s brčkem (i když jsem s sebou tahnul velkou flašku šťávy), dva nanuky, velké lentilky, baken-rolls a gumové medvídky :-). Na druhou stranu ale ušel cca 4 km, což je nový rekord a šel bez protestů i zpátky, což je u něj skoro zázrak.
Krom válení u vody se začínáme připravovat na začátek přípravného ročníku školy. Míša má pevný program, kdy se ráno v 9 hodin jdou dělat na půl hodiny úkoly.
Ze začátku se mu moc nechtělo, tak jsme zapojili do úkolů i Míšovu kámošku žirafku (je to maňásek na ruku, který umí otevírat pusu). Míša tedy podává žirafce do pusy kartičky a pak jí ukazuje kam je má dát :-). Žirafka je totiž hrozně hloupá a tak jí Míša musí všechno ukázat :-).
Trénujeme písmenka, počáteční písmenka slov, čísla, počty, co k sobě patří atp. Něco jde Míšovi výborně něco je horší, ale hlavně úkoly s žirafkou ho baví.
Krom úkolů Míšu opět chytlo skládání puzzle. Jedna z mála činností u které vydrží docela dlouho.
K těm dalším oblíbeným, leč méně vítaným činnostem patří sledování krávovin na youtube. To mu musíme omezovat, neboť se při sledování mění na gorilu v říji. Svlékne se, běhá po bytě jako šílenec a hýká na široké okolí. Teď to ještě vylepšil běháním na chodbu a hulákáním na celou bytovku :-). Rozhodně se tedy nenudíme :-).

Mějte se fajn a užívejte prázdniny.

3 komentáře:

  1. Je fajn, že se zvládne koupat a ušel takovou dlouhou cestu. Je to šikovný kluk:-) Vy máte žirafku, my už 4. rok čuníka. I ten s Jendou dělá úkoly. Dřív ho čuník učil pozdravit, poprosit, poděkovat, jíst lžičkou, teď zvládají složitější úkoly, i když puzzle to zatím není. Hezké léto.

    OdpovědětVymazat
  2. Gorila v říji :DDDDDDD krásné a naprosto trefné :DDDD taky se nenudíme i když bych nás spíš přirovnala k paviánovi se vzteklinou :))))opět krásný článeček :)

    OdpovědětVymazat
  3. Míšo, jsi skvělý!! Gratuluju k těm 4 kilometrům:-) Mně bude v létě 21 a při čtení posledního odstavce jsem se smála a hýkala, vsadím se, stejně nahlas jako ty. Taky píšu blog, ale už pro větší lidi z naší planety :-)

    OdpovědětVymazat